میخیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان از نمایندگان بانک جهانی به ریاست مدیر منطقه ای توسعه سرمایه انسانی فادیا میزبانی کرد. در این جلسه، طرفین در مورد اصلاحات جاری در سیستم آموزشی گرجستان گفتگو کردند.

میخیل چخنکلی، وزیر آموزش و علوم گرجستان از نمایندگان بانک جهانی به ریاست  مدیر منطقه ای توسعه سرمایه انسانی فادیا میزبانی کرد. در این جلسه، طرفین در مورد اصلاحات جاری در سیستم آموزشی گرجستان گفتگو کردند. چخنکلی از نمایندگان بانک جهانی برای حمایت در زمینه آموزش و توسعه سرمایه انسانی در گرجستان تشکر نمود و خاطرنشان کرد که حمایت آنها به ویژه در دوران همه‌گیری که هدف اصلی تضمین تداوم آموزش بود، بسیار ارزشمند است.

وزیر در مورد اصلاحات اساسی در سیستم آموزشی صحبت کرد و به ویژه تمدید مجوز موسسات آموزش اولیه و پیش دبستانی را که در سال های ۲۰۲۲-۲۰۳۰ اجرا خواهد شد، برجسته کرد. علاوه بر این، چخنکلی تاکید کرد که برای اولین بار در تاریخ آموزش گرجستان، تقریباً تمام مدارس بر اساس استاندارد های جدید اعتبار خواهند گرفت که نتیجه آن ارتقای کیفیت آموزش عمومی و معرفی سازوکارهای تضمین کیفیت انعطاف پذیر و موثر خواهد بود. این فرآیند قبل از شروع سال تحصیلی ۲۰۲۶-۲۰۲۷ تکمیل خواهد شد. وزیر همچنین در مورد آژانس مهارت های حرفه ای مبتنی بر مشارکت بخش های خصوصی و دولتی صحبت کرد که توسعه آموزش حرفه ای را مطابق با تقاضای بازار کار تسهیل می کند، صحبت نمود.

طرفین همچنین در مورد اصلاحات جاری در حوزه آموزش عالی به ویژه مدل جدید تأمین مالی نتیجه‌محور که روند آن در آینده نزدیک با جامعه دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، بحث و تبادل نظر کردند. فدیه سدااحی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که ارائه مدل جدید تامین مالی آموزش عالی گام مهمی برای نظام آموزشی است. مدیر منطقه ای توسعه سرمایه انسانی بانک جهانی از اصلاحات جاری در سیستم آموزشی گرجستان مثبت آرزیبابی نمود و خاطرنشان کرد که تمام خوبی هایی که در این سیستم انجام می شود در رفاه جامعه منعکس خواهد شد.

https://mes.gov.ge/content.php?id=۱۲۷۴۳&lang=geo

کد خبر 10393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =